رژیم غذایی مناسب فوتبالیست ها

تغذیه ورزشکاران

 

 آکادمی فوتبال پیوس جهت آشنایی فوتبال آموزان به شرح نکات مهم درمورد تمرینات و تغذیه می پردازد.مهم ترین نکته برای فوتبالیست ها آگاهی از تغییر نیازهای بدن است. بازیکنان باید بدانند که  که در زمان تعطیلی برگزاری مسابقات فوتبال ،چون تمریناتشان کم تر است باید میزان کالری که دریافت می کنند نیز کمتر باشد.
خصوصیات ورزش فوتبال  فوتبال ورزشی نود دقیقه ای می باشد با یک استراحت بین دو نیمه ، فوتبال شامل تمرینات متناوب با شدت زیاد است که شامل سیستم صرف انرژی به صورت هوازی و بی هوازی می شود.
تمرینات آماده سازی که قبل از آغاز فصل مسابقات انجام می شود شامل موارد زیر است: تمرین برای آماده سازی عمومی , کار کردن روی وزن و تمرین برای افزایش مهارت هادر طول فصل به طور معمول 2 تا 4 جلسه در برنامه قرار داده می شود. معمولا تیم های فوتبال، فصل مسابقات شامل یک یا دو بازی در هفته دارند . این بازی ها معمولا وسط هفته و یا آخر هفته انجام می شود و در مسابقات سطح بالا مسافرت های زیادی انجام می شود.
ممکن است بازیکنان در تورنمنت ها به مدت یک یا چند هفته در میان در رقابت های منظمی که برگزار می شود نیز شرکت کنند.

Read more: رژیم غذایی مناسب فوتبالیست ها

ورزشکاران باید چه نوع تغذیه ای داشته باشند؟

 

آکادمی فوتبال پیوس مصمم هست فوتبال آموزان را با توصیه های رژیمی که از عوامل مهم در سلامتی ورزشکاران که نقش تعیین کننده هم دارد آشنا کند. تغذیه مناسب همچنین اثرات مهمی در کارآیی ورزشی ورزشکار دارد. نیاز بدن انسان به مایعات و انرژی که از راه مواد غذایی تامین میشود برحسب سن، جثه، وضعیت بدنی و نوع ورزشی که انجام میدهد متفاوت است و این نیاز باید برحسب شرایط بطور مناسبی تعدیل شود. باید انرژی مورد نیاز برای فعالیت ورزشی را از ترکیب مناسبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین بدست آورد

مایعات

حدود 60 درصد وزن بدن انسان آب است. آب نقش تعیین کننده ای تقریبا در تمامی واکنش های شیمیایی بدن دارد. بدن انسان نمیتواند آب را در خود محبوس کند پس شما ناچارید آبی را که از طرق مختلف از دست میدهید جبران کنید. هر انسان باید روزی هشت لیوان آب مصرف کند و این میزان در یک ورزشکار حتی بیشتر است. ورزشکار باید قبل از شروع ورزش، در حین ورزش و بعد از آن آب بنوشد. دقت در جایگزینی آبی که بدن ورزشکار در حین ورزش از دست میدهد بخصوص در هوای گرم اهمیت بیشتری دارد.
آب خنک بهترین مایعی است که میتوان در حین ورزش هایی که کمتر از یک ساعت طول میکشند مصرف کرد. حتی اگر تشنه نیستید هم آب بنوشید. شما با تکیه بر حس تشنگی نمیتوانید به درستی متوجه شوید بدن شما به چه میزان از آب نیاز دارد. تا وقتی که در حدود دو درصد از وزنتان را بر اثر دفع آب از دست ندهید احساس تشنگی نمیکنید و همین دو درصد میتواند روی کارآیی شما تاثیر دشته باشد. نکته دیگر آنکه وقتی تشنه شدید و آنقدر آب نوشیدید که تشنگی شما برطرف شود تنها نیمی از آبی را که از دست داده اید جایگزین کرده اید.…

Read more: ورزشکاران باید چه نوع تغذیه ای داشته باشند؟

درباره ما

آکادمی فوتبال پیوس در سال 1377 در ورزشگاه جیحون (میلان) به عنوان مدرسه فوتبال فرشاد پیوس شروع به کار کرد و با مراجعه فوتبال آموزان زیادی روبرو شد .

 آکادمی فوتبال پیوس در این مدت 18 ساله بازیکنان زیادی به لیگ های تهران تحویل داده است و حتی بازیکن به تیم ملی نونهالان نیز تحویل داده است.

                                                                                                         با هدف تجربه اندوزی نه نتیجه گیری 

آکادمی فوتبال   , مدرسه فوتبال     , آکادمی فوتبال فرشاد پیوس      ,آکادمی فوتبال در تهران   , اکادمی فوتبال و آموزش   , اکادمی فوتبال پیوس

آدرس

 همت شرق - حقانی شمال - خیابان جلفا - ورزشگاه شهید کشوری 

ورزشگاه دیهیم : خیابان شهید مدنی پایین تر از مترو فدک بعد از پل مسیل باختر زمین چمن مصنوعی دیهیم

مترو دانشگاه شریف - میدان تیموری - بلوار اکبری - کوچه صالحین - جنب امامزاده طرشتی - ورزشگاه شهدای طرشت

باشگاه انقلاب : زمین چمن مصنوعی

تلفن های تماس:

-09127234109

-09355370291

نقشه